hilarious

Thursday, February 08, 2007

ايوه كده

ده مش منظر واحدة تروح الاوبرا ..عارفة ..بس هو اصلا حد بيروح الاماكن السئافة غيرنا؟ ما هو مفيش..و كمان استحالة ابقى طول النهار ما بين الجامعة و شرا حاجات و ترتيب البيت و كمان بعد كده ارجع البيت عشان ادلع نفسى بلبس اللى على الحبل و بعدين انزل تانى اروح الاوبرا..طب اجيب حيل منين للمواصلات يعنى ؟و لو نزلت الشارع و انا موززة مش حاخلص من الصيع ..الهى تولعوا بجاز وسخ يا صيع ..عموما اى صايع بينضرب فى الشارع بقف اضحك..بالرغم ان هذة حادثة نادرة الحدوث نظرا ان الدم مش موجود عند الناس و الدليل على كده ازمة الدم اللى احنا فيها سواء عشان العلاج او الدم بمعنى النخوة..المهم روحت الاوبرا بلبس العيال اللى بلبسه و نظرا انى كلبوظة فاللبس بيدى شكلى على بيبى و كمان لبست اسبادرى بمبة عليها رسومات اطفال و دخلت على المسرح الكبير بقى..صحابى كانوا جايين على سنجة 10 و فى منهم عادى زيى..اللى كان مظبت نفسه و فاكر انه رايح الاوبرا بقى فاق من الغيبوبة على واقع كلمة اللى معاه دعوة يدخل و اللى مش معاه يلف من ورا..انا سمعت من ورا دى و جت عليه بالضحك الصراحة..المهم لقيت الناس كلهم داخلين من الباب بدون دعوة اتارى ان الكوسة للناس اللى هما مهمين بس عشان يقعدوا تحت..و ماله اقعد فوق مش مشكلة ..هو انا يعنى حأقعد على حجر صاحب الندوة؟..المهم دخلنا و كان الضيف الدكتور احمد زويل ..الصراحة الكلام اللى قالوا مش جديد اوى علييا اصلى سمعته قبل كده فى دوكيومنتريز-افلام وثائقية-بس اتكلم عن الانتروبيا و الفوضى الخلاقة-كلام كبير كده يصعب على امثالى فهمه..بس احنا و اخدين الكلام ده اصلا فى البيزنس..ما علينا..خلص الكلام و سئفنا ..جت بنت تغنى بقى ..غنت فى الاول اسمهان و فييننا ..انا مش بحب اسمهان و معايا ناس بيحبوا الموسيقى العربية اصلا..قلت لمروة انا عاوزة اروح مش طايقة الولية اسمهان اصلا ..كبستنى البنت و قالتلى نستنى شوية كمان و لقيتها مبسوطة عشان بتحب اسمهان..عصرت على نفسى لمونة و قعدت..المهم البنت اللى بتغنى اخيرا خلصت و بعدين حتبتدى و صلة تانية ..كنت حفرقع الصراحة و قلت فى سرى انا حاقوم و ان شالله اروح مشى..ابتدى العزف بقى ..لقيت نفسى بقول ايوه كددددددة كاننا و لا فى غرزة لا مؤاخذة يعنى..اصلها ابتدت تغنى الف ليلة و ليلة لام كلسوم..انا مركزتش فى الصوت بتاع البنت على قد ما ركزت فى العزف و الكلمات ,لقيت نفسى مبسوطة و الكلمات ضحكتنى شوية مع مروة لما قعدت البنت تقول لا قبلك كنت عايشة و الكلام ده..عشان اصلا كنا بنتكلم على صحابنا اللى فى طريقهم للطلاق ..قعدنا نركز فى الكلام..جميل و العزف حلو..انا انبسطت فى الندوة دى اكتر من مسرحية يحى الفخرانى بتاعة كينج لير اللى كلهم ماتوا فيها..بس انا كنت بضحك فى المسرحية دى ..اصل البطل-بطل أخضر-وقع فى المسرحية على السلالم رحت انا قايلة بتلقائية شديدة يا عينى كل يوم بيوقع الوقعة دى و كررررر هاتك يا ضحك كلنا مع ان المشهد مفروض يكون مهيب يعنى ..انا عارفة اننا مش اشكال الاوبرا و الحاجات دى..بس انا مش بحب لما اخرج اناششى كده و اتئالط على الناس عشان انا اصلا خارجة عشان أفك شوية على نفسى..بلاش نظام انشا ده..اصلى بشوفة فى الدكاترة ..و اللى بيبقى مناششى كده دايما بيبقى عنده عقدة نقص..بيكون ناقص يعنى و لو اتكلمت معاه ممكن كمان تلاقيه واطى..ياما انتى لمما يا كلية و عجبى..

1 Comments:

At 12:14 AM, Blogger أميرة البلطجية said...

عسل
هههههههههههههه
بتفكريني بنفسي
بلطجة وتشردددد

 

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker
Powered By
widgetmate.com
Sponsored By
Apply for Amex