hilarious

Sunday, September 23, 2007

الدنيا زحمة عندى

لا باكول برة ولا بتعزم ..محدش عبرنى فى رمضان بس ناوية أعبر زمايلى اللى فى القسم
أهو كلوه بثوابه ..عيال غلبانة وجعانة ..زيى يعنى ..الله مش صحابى ؟
الدنيا زحمة جدا والجو حرر من تانى
وريقى بينشف من المشاوير الهيصة اللى انا فيها
الحمد لله مفطرتش غلط فى رمضان لحد دلوقتى
من السوطل ممكن أشرب مييا كده لما أدخل البيت من بره
بس بفتكر مرة واحدة انى صايمة
الورق لسه بطلعه والورقة بتولد ورقة
والورقة بتولد ورقة تانية وساعات امتحان وانترفيو
والورقة تزوق ورقة
تزوق ورقة كمان
ودوخينى يا لامونة
رمضان السنة دى انا مقضياة فى الشارع الصراحة
الصبح بلف على الورق..والساعة 2 بتزنق فى الرجوع وبعمل حسابى انى حرجع على ميزو..يعنى حوالى الساعة 4كده
يا دوب ألحق أعمل الرز أو أسخن العيش
مش لاقية مسلسل يتشاف..بارقة أمل لقياها مع قلب امرأة بتاع الهام شاهين
خصوصا لما اتجوزت مروان ..بنقعد نتريق انا وماما
انا أقولها يا ريت مروان ده يستنسخوا منه
وهى تقوللى شكله كده حيتقتل أو يموت بدرى
بقولها مفيش راجل كده ..طيب وكويس وبيحب الست بتاعته وبيدلعها وبيشتغل بجد عشان يعمل لنفسه كيان
غير ان نفسيته حلوة وقلبه مسامح
عشان كده انا وماما متوقعينله انه يموت بدرى
بطلت أسمع الراديو خلاص مش فايقاله ..دوشة الورق مغطية عليه
وعندى امتحان الحد اللى جاى والله اذ فجأة
بيفكرنى بامتحانات الكلية
ايه ده ؟ انتوا ممتحنتوش؟ اتفضلوا من هنا فيه امتحان
انا يمكن امتحنت مليون امتحان فى حياتى كده واللا حاجة
النهاردة بقى جت فى دماغى انى ألبس أبيض
لأ مش البالطو ..انا فى الشغل يا اما بدلة العمليات يا اما لبسى العادى
لبست لبس خروج أبيض..ويا ريتنى ما عملتها
العربية عملتها فييا انا وبابا وماما الحمد لله
واتفضحنا فى الشارع ..الحمد لله الحمد لله
وزقيت العربية وما كان فيه واحد عنده دم ييجى يزوق معايا
واتلحوست
والعربية طلعت ريحة من الموتور ودخان
وعينايا وجعتنى من الريحة اللى طالعة لدرجة انى قلت ايه الريحة دى ؟ هو البنزين مخلوط بسبرتو طبى واللا ايه ؟
طبعا فتحنا الكبوت وقعدنا نستنى الفرج لحد ما تبرد العربية اللى كانت سخنة نار
أففففف ريحتها لسه فييا
أسمع أخبار من ناس ماشية : قال بيقولوا طيور مهاجرة قال ..هع هع هع .وانا مش فاهمة حاجة عشان مش متابعة
اللا الورق بتاعى ..لا بتابع الجزيرة ولا جرايد ولا حتى راديو أو مسلسل
برجع بيتنا مهدودة مش شايفة ..المهم وانا فى العربية
طلعت كراسة من الشنطة وقعدت أكتب الكلام اللى الناس اللى فى العربيات التانية اللى بتعدى جمبى بتقوله
حياة تانية من جوه العربية
مش تصنت والله ..هما كان بوقهم فى ودنى وبيتكلموا بصوت عالى
بيقولوا مثلا
- الحصة دى بفلوس واللا ببلاش؟أب بيزعق وبيزغر لابنه اللى فاتح كتاب الجغرافيا وبيقرا فيه وهو خايف
-جوازها يوم 7..بنتين بيتكلموا مع بعض وبيتريقوا وبيتحسروا على بختهم وهما أصلا شكلهم يا دوب فى اعدادى
-حروح بيها اسكندرية ..بيزنس
-حامل؟ يبقى تتجوز..واحد فى عربيته ومليانة ستات عمالين يضحكوا وبيقولولوه بطل الكلام ده وكرررر
-بكره هاه؟ بكرة وربنا..رنديفو
-صف تانى وصف تالت وحاجة يعلم بيها ربنا ..واحد بيبصللى مش عارف يمشى فى الشارع عشان انا كنت عاملة صف تالت الصراحة
-انا كنت عاملة حساب كدة ..واحدة ست بتتكلم بأسى
-قال لك ايه ؟قال لى كده يعنى ..ابتسامات خبيثة بين اتنين شباب
-لازم يعنى أديك بالجزمة يا واد ؟ واحدة صايمة لابنها
-ايه أخبارك ؟عاملة ايه ؟ اتصلت ومطنشانى يعنى ..واحد بيكلم واحدة فى الموبايل
-طيب..واحد بيقولها وهو مكبوس
-يا واطى
-الصلاة ع النبى ..مع تسقيفة وبداية وصلة ردح
-انا وحمدى امبارح شربنا سجاير لف..معانا النهاردة ؟..شكله كده والله أعلم سجاير محشية بتاع ..خصوصا انى شفت جمبى ازازة توسيفان مشروبة بحالها
-فين الاتوبيس؟..واحد مش شايف الاتوبيس اللى جى حياخده بالحضن..شكله خارج من المدرسة ومش شايف
-ياللا يا حبيبى يا اللا يا بابا عدى الشارع..ايه الشنط دى كلها؟ ده انا لما ولد صغير عمل مرش ايرير لوارا عشان تقل شنطته
واحنا بنعدى الشارع ..فى محاولة لشرا كيلو جوافة اللى بقى ب3 ونص
ربنا يعدى رمضان على خير
ونعيد على خير يا رب

10 Comments:

At 12:59 AM, Blogger البدراوى said...

مين دول ؟

 
At 11:01 AM, Blogger Misrdream said...

اسلوبك جميل قوي فى التدوين انا قريت معظم تدويناتك
بجد روعه قليل قوي الناس اللى تشدك تشوفي مدوانتهم
تحياتي

 
At 3:54 PM, Blogger Hend.feps said...

على فكرة يا دكتور ... شفت تدوينة فى مدونة تانية صاحبها بيقول انه بيشم ريحيت سبرتو كتير فى الشارع اخيرا اكتشف ان مصر بتستورد من ليبيا بنزين و عليه حبة سبرتو يعدلو الدماغ .... اصلنا ناقصين

طب طالما انتى متضايقة ان محدش بيعزمك متيجى تنورينا فى الويلكم بارتى بتاعتنا ... هنبسطوكى و نريحوكى ... بجد و الله ... لو تحبى تشرفينا قوليلى و انا احجزلك و تيجى تنورينا بجد ...

و كمان مروان دا اللى هو ميين ؟؟؟ و انا بقللب فى التليفزيون شفت الهام شاهين و ماجد المصرى .... اياكى تكونى تقصدى ماجد المصرى ... دا يستنسخوا منه دا ... هو اصلا كفاية علينا اوى و فايض على البلدان المجاورة غتاتة و تناحة ... استغفر الله العظيم ... احنا فرمضان

المهم ... الويلكم بارتى هتبقى يوم الاربع 3 اكتوبر
فى IMPERIAL boat

 
At 3:45 AM, Blogger Echo Of Silence said...

كل سنة وانت طيبة
معلش والله اول مرة ادخل المدونة عندك - فاعذرينى على التاخير
وعشان كدة احب اصلح غلطتى دى واعزمك على الفطار مع كوباية فيمتو فى الجامد
هههههههه
يلا بقى سلام
اة صحيح - كنت هانسي
انا مع الاخت هند - حرام عليكي يبقى فية واحد كمان زى ماجد المصري
مش ناقصة كتاكيت تموت جوة البيضة
( وش بيغمز )

 
At 6:35 AM, Blogger Hend.feps said...

فينك يا دكتور ؟؟؟؟؟؟

 
At 1:18 PM, Blogger reham said...

بدراوى : ازيك ؟ اخيرا ظهرت من تانى ..عامل ايه ؟ كله تمام ؟ دولة يا سيدى ناس فى العربيات اللى كانت بتعدى جمبى وانا واقفة صف تالت عشان العربية سخنت من الزحمة وطلعت دخان بريحة سبرتو
حلم مصر: مرسى على زوقك ربنا يخليك نورت المدونة..ابقى زورنى على طول
هند:ايه يا باشا العزومات الجامدة دى ؟ مرسى انك فكرتى فييا والله انبسطت ان حد عبرنى السنة دى ..المركبة دى غالبا هى اللى طلعت بيها نايل كروز الصيف دة ..لذيذة مش غلسة ..بس مش زى بتاعت الماريوت ..دى كانت هيصة و رقاصة بقى ..والله فكرتينى حبقى اكتب بوست عن الرقاصات بس بعد رمضان ..والله يا هنود انا مشغولون اليومين دولون ..طلع عندى امتحان ولسه مذاكرتش اه والله ..ادى اخرت التزويغ ..انبسطوا فى المركبة وتفطروا على هنا يا رب ..اعذرينى المرة دى بس اوعدك انى حنشط بعد رمضان والعيد خصوصا ان ساقية الصاوى حتظبط بعد رمضان ودخول الشتا ..مروان بقى والنبى حد يذم فيه ده ؟
echo :يا أهلا بيك ..نورت ورمضان كريم ..انا مش بحب فيمتو ده ..بفطر على شربات ورد من أول رمضان ..جبت الازازة واتدبست فيها ..بس النهاردة ماما رضيت عنى وعملت قمر الدين ..كل سنة وانت طيب

 
At 4:24 AM, Blogger mid0 elmasri said...

فى السوطل بردو يا لئيمه ههههه ماشى نعديها مش مشكله ....بس بجد ربنا يطمن قلبك مع انى مشوفتش المسلسل بتاع الحجه الهام شاهين لاني مبحبهاش اصلا دمها تقيل اوي عليا بس بيتهايئلى كده مروان ده اللى هو مصطفى فهمي من غير ما اتفرج علي المسلسل ولا اعرف صفاته بس تقريبا الصفات دي قريبه مني الي حد ما فانها تعجبك انتى وطنط دا كده اشته اوي طلع عندي شويه صفات حلوه هههههههه ميرسى بجد خليتني اتبسط ...... لا بجد البوست ده فظيع انا لو هعلق على كل كلمه كتباها مش هنخلص انهارده ... عنيا وجعتني من الريحه ا للى طالعه لدرجه اني قولت .. ايه الريحه دي !!!!!
ههههههه ايه الرقه دي عسل والنبى

 
At 4:24 AM, Blogger mid0 elmasri said...

This comment has been removed by the author.

 
At 5:39 PM, Anonymous Anonymous said...

p90x workout, herve leger, new balance, jimmy choo shoes, hollister, nike huarache, north face outlet, converse outlet, gucci, babyliss, insanity workout, bottega veneta, longchamp, iphone cases, mont blanc, ray ban, nike roshe, timberland boots, birkin bag, asics running shoes, vans shoes, hollister, wedding dresses, celine handbags, ghd, baseball bats, north face outlet, nike air max, instyler, converse, lululemon, nfl jerseys, hollister, mac cosmetics, valentino shoes, lancel, ferragamo shoes, vans, abercrombie and fitch, ralph lauren, soccer jerseys, nike air max, chi flat iron, nike trainers, oakley, louboutin, reebok shoes, mcm handbags, soccer shoes, beats by dre

 
At 5:42 PM, Anonymous Anonymous said...

moncler, moncler, thomas sabo, ugg pas cher, moncler outlet, moncler, canada goose uk, louis vuitton, marc jacobs, doudoune canada goose, canada goose, links of london, pandora charms, hollister, louis vuitton, pandora jewelry, toms shoes, moncler, coach outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, louis vuitton, moncler, replica watches, moncler, louis vuitton, pandora jewelry, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre pas cher, canada goose outlet, ugg boots uk, karen millen, canada goose outlet, canada goose, supra shoes, swarovski, sac louis vuitton pas cher, pandora charms, ugg,uggs,uggs canada, wedding dresses, swarovski crystal, canada goose, moncler, canada goose

 

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker
Powered By
widgetmate.com
Sponsored By
Apply for Amex