hilarious

Friday, February 15, 2008

حقيبة سفر

أسافر كثيرا هذة الايام..أصحب معى كتاب ومستلزمات الجو البارد..هذة كوفيتى التى تقينى ..هذا قفازى ..وهذة بلوزتى السماوية اللون..يا الله ! ما هذة الرائحة الجميلة المنبعثة منها ؟..انها..انها رائحة عطرك..هل أتت تلك الرائحة فى عيد الحب من بلوزتى تعلننى انك تفكر بى؟..هل المسافات الطويلة بيننا تم اختراقها هذة الليلة بتلك الرائحة الجميلة؟..أغمضت عينى وتذكرتك فى المصعد..رجل بمعنى الكلمة كعهدى بك منذ أول مرة رأيتك..هل تذكر؟ لقد رأيتك أول مرة عندما خرجت من المصعد وانا اتحدث عن موضوع محاضرتك..لم أكن أعرفك من قبل ولم أكن رأيتك..فقط حديث الناس عنك جذبنى اليك..عرفتك من قبل ان أراك..انصت الى حديثى ورمقتنى بنظرة هادئة جعلتنى اتنفس بارتياح شديد..وثقت فيك من أول مرة رأيتك..وانت اتممت هذة الثقة بأجمل ابتسامة رأيتها فى حياتى..نعم.ابتسامة جعلت قلبى يختلج بين ضلوعى..خجلت من ان يسمع أى شخص من الحضور اختلاجات قلبى ..هل أحببت من نظرة واحدة؟..نظرت فى عينيك فى لقاء اخرلكى أقرأها ولكنك كنت جاعل مداخل روحك مغلقة وموصدة فى وجهى..اننا فى العمل ..أعرف ولكنى لمحت نظرة جميلة وابتسامة خاطفة أثلجت قلبى..وزادت الراحة بداخلى عندما همست لى بصوتك فى السيارة ونحن عائدين من حفلة رأس السنة..لم يسمعنا أحد بالسيارة ولكنى سمعتك و أجبتك..عيناى فضحتا ما بداخلى ..النور الساطع منهما لم أستطع اخفاؤه..وانت فهمت ..وبادلتنى النظرة بنظرة..كان اقترابنا اكثر من ذلك مستحيل..انت تعرف حدودى وتحترمها..ولكن جسدك أبى اللا ان يبعث الى بلوزتى رائحة عطرك..التى أسكرتنى فى المصعد ..وأسكرتنى بغير خمر ونحن فى الاجتماع..وجهى يزدان بالحمرة فى وجودك..ورأيت فى وجهك احساس جميل بالراحة تجاهى..وهززت رأسك مؤيدا لى فى كلامى..أعتلت وجهك حمرة زادتك حسنا فى عينى..رائحة عطرك ذكرتنى بك..سأصطحب تلك البلوزة معى فى كل أسفارى

Labels:

6 Comments:

At 6:09 AM, Blogger اسكندراني في الغربة said...

انا كنت فاكر نفسي من المتابعين الجيدين للبلوج بتاعك
بس دي اول مرة اشوفك بتكلمي عنة
مش عارف دا اول مرة ليكي ولا انا فاتني حاجات
------

استعملي (داوني) بيخلي الملابس ريحتها احلى وبينسي


تحياتي

 
At 7:10 AM, Blogger reham said...

هو كلامى صادق للدرجة دى؟..انا مألفة الكلام ده..جه على بالى من ساعة عيد الزلانطين..لو عاجبكوا حديها رومانسى..تحياتى لأهل اسكندرية كلهم وشتوية سعيدة:)

 
At 10:37 AM, Blogger Hend.feps said...

الفلانتين بيجى يقلب المواجع ....اسمعى بجد حديث السينجلز اللى انا بعتز انى منهم .... قلبك هيتقطع على كل حد قضى الفلانتين فيين .... لحد دلوقتى محدش غلبنى فى المكان اللى انا كنت فيه

ايه اخبارك و بتعملى ايه اليومين دول ؟

 
At 10:58 AM, Blogger reham said...

حاليا الصراحة بنظبط حاجات فى قوضة الفيران اللى هى قوضتى..الدنيا مكركبة وحبايب قلبى-الكتب- بقلبهم فى كراتين عشان بننزل المكتبة..مشغولة على الاخر وعندى دور برد مبهدلنى..حاسسة انى بنضرب علقة..طبعا الاجهاد مع أدوية الكحة والبرد اللى فيها اللى بالى بالك مخليانى طايرة فى السما..قمت يوم الفلانتين عشان بردانة مخرجتش وقعدت أألف اللى قريتوه ده وعجبكوا..أوعى تكونى روحتى ماك دونلد فى الفلانتين..ماك ده سره باتع يا بنتى..

 
At 12:50 PM, Blogger Hend.feps said...

يا ريته كان ماك

المهم اخبار البرد ايه دلوقت

 
At 10:38 AM, Blogger reham said...

مش ماك ؟ يا لهوى أومال فين ؟ قوليلى لان ماك وسيلانترو بقم سرهم باتع..وانضم ليهم مستر دونتس اللى كنت بتلقح فيه فى اليابان..بس اللى عليها العين كانت كافى شوب فى كيوتو اسمها سان مارك..كنت حعيط والله فيها بس مسكت نفسى ..يمكن احكى الموقف بالتفصيل لما أفوق شوية..مش عارفة العيب فينا واللا فى الصنف..ما علينا.. ندلق الموضوع ده..بالنوسبة لدور البرد انا بطلت الادوية خلاص وسايبة الفيرس يبرتع زى ماهو عايز..بس بجرى وراه باللمون..مرة شربت 8 لمونات مع بعض حسيت ان جسمى ولع والله..معركة دايرة بين اللمونة والفيرس..انتهت الحمد لله انى قدرت أقف على حيلى..غير السفر والامتحانات اللى مش بتخلص عندى قوضة الفيران بوضبها وبشيل كتب وبحط حاجات وكده يعنى..عايشة حياتى فى القوضة..أدعيلى انى أخلص ..عاملة ايه أصلا ؟ انا معرفش عنك حاجة..النتيجة والترم التانى ايه نظامهم ؟والزلانطين ماله السنة دى عامل قفشة معاكى؟..مش عاوزة تتكلمى هنا ..هيا بنا الى الايميل ..واحشانى والله..سلام :)

 

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker
Powered By
widgetmate.com
Sponsored By
Apply for Amex