hilarious

Saturday, December 22, 2007

بكرة

بكرة ان شاء الله حيبقى أول يوم نزول فعلا للشغل والمعجنة من جديد..انا يتهيألى انى مكنتش فى اليابان ..انا يمكن كنت بحلم ..بس السفر كان حقيقى والعياط كان بجد مش هزار..والبروفيسور اللى مطنشنى برضة بجد..ومن مكانى هذا-قوضة الفيران -بتسأل يا ترى هو مطنشنى ليه ؟..لا أسكت الله لك حسا يا بروفيسور..سايقة عليك سيدنا النبى لترد على ايميلاتى ..الجيت لاج عسل المرة دى ..بنام عشان أقوم وانام تانى أصلى قريت انى ممكن اخود انتى هيستامينيك قبل الطيران عشان امنع الجيت لاج..هو منعه بس بنام بقالى اسبوع الصراحة ....نمت شوية فى المترو وانا راجعة من السينما..أمى طبعا بتظألطنى فى العيد بقى....والعيلة جاية تشوفنى وانا راجعة من اخر الدنيا..وحياتكم ما فى حاجة اتغيرت..يمكن البروفيسورات اللى ادونى على قفايا زادوا واحد....ربنا يسامحكوا بعد ما فتحتوا نفسى على البلد حسيت انى اتكبست كده كبسة اللحمة فى الحلة..كنت مستعدية اى يابانى يقوللى انا معجب انى انزله مصر ونتجوز على طول بدون اى طلبات...ياللا ملكوش من مصر نصيب..طبعا بعد ما كنت بشوف أشكال تشرح القلب بما فيها فار التجارب..نزلت مصر بقى اللى الوشوش فيها محدش بيبتسم خالص..ولا حتى ابتسامة صفرا..العيال امبارح سافروا من ورايا المنصورة يحضروا فرح واحد صاحبنا منعرفوش-ملعوبة -وبعدين قوم ايه انتيمى فى قسم الجراحة والعياذ بالله فجأة عايز يتجوز والسنيور بيقوللى دوريلوا على عروسة..مكدبتش خبر والله بحاول أوفق راسين فى الحلال..سألت السنيور معندكوش واحد لييا؟قاللى المستشفى جابت دورافها ..قال يعنى انا مكنتش عارفة..انا والله كنت بسأل من حلاوة الروح بس..بس انا عرفت انى حلاقى نصيبى برة ان شاء الله اللهم امين...انتيمى بقى اللى كنت فاكرة ان وشة مكشوف..أول ما جبت سيرة العروسة وشكلها ايه وبتعمل ايه وكلام البتاع ده واحنا بناكول الرقاق مع الشاى فى القوضة العزيزة ام ريحة زبالة واللى لقينا فيها جرايد صفرا من كذا سنة-بقت مليانة كتب جراحة الله يقرفكوا-أهم حاجة انى سربت الرقاق من على البوابة..المهم مع سيرة العروسة لقيته وشه احمرررررر قوىىىىى لدرجة انى قعدت ابص للرقاق بتاع امى ..هو ده بيدى طاقة كده ؟ أمال انا وشى محمرش ليه..ببص فى المراية وشى اصفر والروج بتاعى مبهت وشى اكتر..بصيتله لقيته بيبص فى الارض وودانه بتحمر..انا شفت الكسوف اللى على اصله فى اليابان بس فى مصر مكنتش اعرف انى زميل التطفل الطبى والجراحى والادارى بيحمر كده...ربنا يستر على الصالون بتاع بيتنا..اصل اول ميتينج مع العروسة حيبقى عندى فى الصالون..حلم كل الفازات والحاجات اللى ممكن تتكسر وأخبى القط بتاعى ..واخودلى ساتر

Labels:

5 Comments:

At 6:50 AM, Blogger البدراوى said...

اولا حمدلله على السلامة مصر نورت يادكتورة
ثانيا كل سنة وانتى طيبة

ثالثا مفيش حتتة رقاق لاخوكى الغلبان

والله ليكى وحشة يا ريهام

 
At 2:42 PM, Blogger Hend.feps said...

بلاش تتبطرى على المصريين بأة .... خليكى كويسة كدا عشان ربنا يكرمك و البروفيسور يرد ... مش دى مصر اللى كانت واحشاكى و وحشك التلاحم و الناس اللى لازقة فبعض ...

ربنا يوفق الرسيين اللى فى الحلال دوول ... و شطورة انك هتلمى الفازات و الزى منه .... و حاسبى لحاجة تندلق على السجادة ... مش ناقصيين

و ان شاء الله نصيبك اللى برا دا هيكون حاجة جامدة كدا تضرب اليابانى ...ربنا يكرمك يا رب و الله دعيتلك يوم عرفة ... ان شاء الله كل حاجة هتتظبط قريب ... الشغل و الدراسة و الجواز و كل حاجة ان شاء الله

مقولتيش يعنى دخلتى فيلم ايه .... لأ لأ لأ لأ .... بقيتى بتخمى فى اليوميات يا دكتور ...

أدعيلى بأة أحسن الامتحانات قربت وانا ضايعة اوى السيمستر المريب الغريب العجيب دا ... ربنا يستر علينا

 
At 2:45 PM, Blogger Hend.feps said...

ايه دا ... مانتى قولتى عن الفيلم اهو انا اللى مأخدتش بالى و بظلمك

عندى دى

 
At 4:21 PM, Anonymous Anonymous said...

حمد لله عالسلامة ياجميل

صدقينى المصريين أحلى وأجمل

الادب الاصطناعى فى اليابان غير الطبيعى

وبنات هنا هم ألطف الف مرة من بنات برة .. بافتكر واحد صاحبى زجال قال فى بنات مصر

تلاغيك العيون وتقول ياواعى
مابنعرفش الرموش الاصطناعى
تمشى الحلوة وتهز الضفاير
طويل من غير مزين طول دراعى


ده طبعا كان زمان

 
At 2:14 AM, Blogger reham said...

بدراوى : والله ليك وحشة وكل سنة وانت طيب ..ابقى نورنى
هند : والله ربنا يخليكى ..انا مش عارفة انا بحبك ليه وحاسة انى اعرفك ..مرسى قوى انك دعيتيلى فى يوم عرفة وربنا يستجيب ان شاء الله..ربنا يقويكى عشان الامتحانات..قلبى معاكى يا هنود..التلاحم هنا بقى زيادة قوى لدرجة الخنقة يا امى..البروفيسور والنبى ادعيلى انه يقبلنى وهو ساكت ومغمض العين مسدود الانف والاذن والحنجرة وربنا معايا بقى ويقوينى عليه
شريف: الله يسلمك وكل سنة وانت طيب..كل شئ نصيب فى الدنيا دى ..دعواتك

 

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker
Powered By
widgetmate.com
Sponsored By
Apply for Amex